sobota, 30 stycznia 2016

Możecie,Drodzy moi Czytelnicy mieć dość już informacji na temat BORÓWKI, a tym bardziej,że już o niej pisałam,ale z roślinami jest tak,że nigdy wszystkiego się nie powie,wszystkiego ,nie napisze.I teraz właśnie chcę wytłumaczyć jak przygotować miejsce pod te krzewy.A już wiadomo - że gleba winna tam być zakwaszona To nic trudnego,podawałam jak to zrobić chyba przed wczoraj.Ale mnie zależy też by ,te trzy,czy cztery krzewy ładnie się prezentowały.W tym celu obrysowujemy kształt ,np serca , mnie jednak bardzo się podobają dwa koła ,nieco zachodzące na siebie.To taki trochę niespotykany kształt a łatwo go uzyskać ,przywiązując do patyka sznurek  i jak cyrklem obrysowując koło.Potem patyk wbić w jakieś miejsce w obrysowanym kole tak gdzieś około 40 cm od brzegu i też jak cyrklem tworzyć nowe,ale zachodzące na to pierwsze.Taki kształt jest miły dla oka,bardziej jak trójkąt,czy kwadrat.Nasze oczy lubią zaokrąglenia.Ponieważ gleba w wyznaczonym miejscu będzie kwaśna ,należy ją oddzielić od tej nie kwaśnej,wkopując jakieś ograniczniki np plastikowe.Jednak to nie wszystko.Dla lepszego oznaczenia i dla urody ,dobrze będzie poukładać na około np. kamienie które ja zbierałam z okolicy sukcesywnie i dokładałam,dokładałam.Ale wiecie co? widziałam też ,zamiast kamieni kwadratowego kształtu,szarego koloru,chyba jednak,też kamienie poukładane w okół,a to były kamienie z likwidowanej dawno utworzonej jezdni.No - nie mogę powiedzieć by równie pięknie nie prezentowały się jakieś drewniane niziutkie 20 cm] płotki.A piszę to na okoliczność ,że przecież działka to miejsce urokliwe,przez dobór odpowiednich roślin i ozdób.I a pro po roślin.Proponuję też w tym ogrodzonym kwasolubnym miejscu,posadzić kilka ozdobnych roślin też  kwasolubnych .Najlepiej,przy brzegu po 3,lub 4 w kilku miejscach.Takie kolorowe  punkty,które na tle wysypanej kory  pięknie się będą prezentowały przez cały sezon od wiosny .do jesieni,a szczególnie jesienią.Myślę o Wrzosach które można kupić w różnych kolorach,nie tylko wrzosowym.One też lubią taką samą glebę jak Borówka.A przebywanie w pobliżu Wrzosów,wycisza,uspokaja i "sprowadza "pozytywne myśli.Tylko należy pamiętać o tym by zawsze wiosną lekko je przyciąć,bo to je mobilizuje do kwitnienia.I tu możecie mnie wyśmiać,proszę bardzo,ja jednak nie piszę tego bez pokrycia,bez doświadczenie.I tylko zastanówcie się  -  proszę,czy ,nie za szybko,nie za szybko żyjemy,czy właśnie czegoś takiego nam nie potrzeba?Bo jak na to nie ma czasu..............to uwaga!!!!!!! depresje i stany lękowe pukają do drzwi.

BORÓWKI I WRZOSY NA DZIAŁCE ,TO PIĘKNIE I ZDROWO.I wiecie co?to jeszcze nie wszystko o Borówce,zatem,zaraz cd.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz