niedziela, 3 grudnia 2017

Groszek zielony.
O ! -jakże jest smaczny spożywany na surowo w fazie  tzw mlecznego ziarna.Jest przysmakiem maluchów i to właśnie im,dzieciom jest niezbędny.
Mając do dyspozycji  miejsce na działce w kwaterze warzywniczej dobrze będzie spróbować swoich sil,a zapewniam,że tych sił nie będzie wiele potrzeba.Proponuję wybrać takie odmiany,które nie posiadają wyściółki  pergaminowej w strąku.Wtedy można jadać cały strąk, ot ,choćby Iłówiecki.Pamiętam jak  onegdaj zachwycony smakiem mój sąsiad Stefan chrupał strąki,za smakiem,aż zainteresował się tym jego sąsiad Marian.................."A jak w środku są robaki ?" zapytał."Niech sobie będą "- majestatycznie odpowiedział Stefan,"Toż to od nich pięknie buduje się masa mięśniowa,bo są bogate w proteiny".Ludzie duże pieniądze wydaja na odżywki ,a ja tu je mam za darmo."Biedne robaki " westchnął Marian.Wtedy ja się odezwałam:"Ile razy mam wam tłumaczyć,że robaki może mieć człowiek w przewodzie pokarmowym pod postacią glisty ludzkiej,tasiemca i owsików,a to co jest ewentualnie w strąku to stadium larwalne owada - gąsienica.I tak - oto często sobie rozmawialiśmy.
Aby osiągnąć sukces w uprawie....................

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz