piątek, 2 maja 2014

To nie pada to leje a ja tymczasem o podlewaniu.Obiecałam to kiedyś Tomkowi ,zatem.Do podlewania przystepujemy wtedy gdy gleba jest przesuszona na 5,6,cm.co łatwo  sprawdzić.Podlewać tak długo aż zostanie zwilżony cały podlewany zagon na głębokość bo to ważne.Należy pamietać,że starsze rośliny wymagają mniej wody jak młodszeWyrzucamy z pamięći słowo wieczór.Podlewanie najlepiej przeprowadzić miedzy godz.16 a 19.Po  zachodzie słońca rośliny winny być suche,tylko gleba mokra.Bowiem gdy panuje ciemność i wilgoć rosną wszystkie choroby grzybowe,z reszta grzyby w lesie też.Natomiast w szklarni podlewać należy rano a jeżeli to niemożliwe to lepiej w samo południe jak wieczorem i tu także jest ważne by rośliny byly suche w nocy i by para nie skraplała sie na szybach i skapywała z nich.Oczekuję dodatkowych pytań i życze powodzenia.CM

4 komentarze:

  1. Dzień dobry, mam pytanie odnośnie podlewania (choć może nie tylko). Otóż mam małe sadzonki pomidorów, które sam posadziłem. W tej chwili sadzonki mają ok 30-40 cm stoją na parapecie i wkrótce powędrują pod folię. Na części z nich zauważyłem szare plamki na liściach i tak jakby "podwiędnięte" i podwinięte końcówki liści (również przebarwione tylko, że na CIEMNOZIELONY kolor). Stan taki występuje tylko na jednym parapecie- rośliny właśnie z niego wczoraj wystawiłem na taras (powoli chce je hartować) i zastanawiam się czy to efekt działania promieni słonecznych czy może za dużo je podlewam. Co ile podlewać takie już wyrośnięte sadzonki w niewielkich doniczkach? Pozdrawiam, Dariusz Perliński

    OdpowiedzUsuń
  2. Dodam, że "chore" liście zacząłem usuwać, ale zrobiło mi się ich trochę żal i nie wiem jak dalej postępować...

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale na jakiej roślinie te liscie były chore jak siedowiem to poradadzę

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzień dobry- pomidorki (wspomniałem w pierwszym komentarzu) i papryka (choć papryka ma się zdecydowanie lepiej i właściwie na niej ślady są niewielkie.

    OdpowiedzUsuń