środa, 20 września 2017

Częściej będę  przy komputerze jak w kuchni ,gdy przestanę wymyślać najprzeróżniejsze  surówki i sałatki.Coś mnie podkusiło  by stworzyć taką co to można ją zjeść na bieżąco ,lub spasteryzować  z przeznaczeniem na jesień i zimę.Bo - aż się prosi by  wykorzystać ,paprykę.Jest bardzo tania.Ta drugiego gatunku  [ mniejsza ] kosztuje 3 zł. kg.No  to kupiłam takiej mniejszej  właśnie  1 kg,do niej 1 kg.ogórków  zielonych,tych większych  , bo tańsze 2 zł 1 kg ]  4 cukrowe cebule i  4 średniej wielkości marchewki.Wszystkie składniki po dokładnym umyciu i  pozbawieniu papryki pestek poszatkowałam,za wyjątkiem marchwi,bo tę poszatkowałam  dopiero po krótkim [10 min.] obgotowaniu.Wszystkie poszatkowane surowe warzywa posypałam  ostrą przyprawą do grilla 
[ 1 łyżka ] i solą 1 łyżka i cukrem [koniecznie] w ilości 5 łyżek.Pozostawiłam to na 3 godziny po czym dodałam marchewkę  i  5,6 [a kto lubi ,więcej ] łyżek octu balsamicznego i tyleż łyżek oliwy [może być tez olej].Do pasteryzacji nie potrzeba dodawać wody.Sok ,który powstał po 3 godzinach   i ocet i oliwa będzie w zupełności wystarczające by pokryć sałatkę w słoiku.
Do podania na stół, radzę przed dodaniem octu i oliwy odlać powstały sok.Będzie apetyczniej.A tak w ogóle to jest to pychota.
Ponieważ na słoikach  z moimi przetworami znajdują się nalepki informacyjne,pod postacią krótkich rymowanek................ta jest nazwana prze ze mnie sałatka proletariacką,bo taka tania.

No tak - a przysłowia ?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz