środa, 20 września 2017

"Wybieram się na działkę,bo przecież trzeba niektóre rośliny pookrywać." stwierdził pewien działkowicz.O ! - NIE,NIE I JESZCZE RAZ NIE !.Nie należy popełniać tego błędu i zbyt wcześnie okrywać roślin,bo proszę sobie wyobrazić , posłużę się takim przykładem.Jak czulibyście się gdyby ktoś Was obrał w tej chwili w futro,czy kożuch ? Tak samo, nie ma potrzeby ubierać w ubranie zimowe roślin na działce.Zatem kiedy ? A - wtedy gdy  pojawią  się pierwsze przymrozki .Nie ma bowiem nic gorszego dla młodych drzewek owocowych jak przegrzanie,jak zaparowanie pod okryciem,bo to prowadzi do śmierci kory,a co za tym idzie,do śmierci drzewka.Napisałam  "młodych drzewek "  bo tylko takie należy owijać ,by chronić  je od mrozu.Co teraz ? Teraz proponuje postarać się o jakiś materiał do owijania i   w brew temu  co napisałam i  co myślicie,wcale nie może to być "jakiś materiał".Bezwarunkowo winien przepuszczać powietrze.Nie nadają się do tego szmaty,bo nasiąkają wodą,ani papier gazetowy ,bo  łatwo się moczy i rozpada.A już folia........................absolutnie nie,,bo to pod nią zaparowanie kory odbywa się,że tak powiem klasycznie.Zatem co ? Zatem przewiewna,przepuszczająca powietrze ogrowłóknina,tak ,tak , najlepsza jest agrowłóknina ,ale tylko biała ,by odbijały się od białego koloru promienie słoneczne , co jest oczywistą oczywistością ,cytując pewnego klasyka.Z tego też powodu maluje się pnie drzew starszych mlekiem wapiennym ,bo wapno jest białe,czyż nie  ? Ale wiecie kiedy ? - dopiero w grudniu, niestety,w grudniu.A działkowcy chcieliby posprzątać jak w domu  teraz ,zaraz i mieć spokój,wtedy gdy im pasuje,ale to nie pasuje żywym organizmom. Ileż ja się tych tłumaczeń  nasłuchałam."To co ? .Mam w grudniu jechać na działkę ,gdy wieje lodowaty wiatr i jest mróz "? Ano tak.I wiecie co ?Ja wtedy ubierałam się stosownie do warunków pogodowych i myślałam ,"A co mają powiedzieć polarnicy,a co mieszkańcy  Kamczatki ?.Jest jeszcze taki sposób,by maksymalnie skrócić czas przebywania w warunkach ,których nie lubimy...............Naszykować wszystko wcześniej  by mieć pod ręką .Kiedy ? A choćby teraz.To nie koniec tematu.Ciąg dalszy,mam nadzieję,jutro.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz