poniedziałek, 3 grudnia 2018

Zanim przejdę do sedna sprawy, coś niecoś o samej roślinie ,coś co wiedzieć warto.
Zatem,jeżyna bezkolcowa ,bo tylko taką się zaleca do uprawy ,a broń Panie Boże przed kolcową.Toż to jest  taki zaborczy krzew,że w ciągu 3,4 ,lat po posadzeniu rozrośnie się na całej działce.Wracam jednak do bezkolcowej.Zalicza się ona do tego samego rodzaju co malina.
Charakteryzuje się długim kwitnieniem,a co za tym idzie długim owocowaniem.Trwa ono od  od czerwca do jesieni.Mnie uczono,że w mroźne zimy może przemarzać i uczono także jak zdejmować pędy z podpór i jak je układa na ziemi i czym okrywa.A potem ! - a potem była działka i posadzone jeżyny i wiele zim i w żadną nie zdejmowałam pędów i nie okrywałam,bowiem właśnie ukazała się jako okrycie w ogrodnictwie agrowłóknina i co najwyżej przed zapowiadanymi  większymi mrozami rzucałam  ją na rozpięta na podporach pędy.Potem i tego zaprzestałam,bo też i zimy zaprzestały swojej działalności .
Warto tez wiedzieć,że :.......................

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz