poniedziałek, 4 marca 2019

A przysłowia ,takie :
Jak zapusty ,to zapusty,odezwał się pączek tłusty.  [ polskie ]
Jak się w środę zapustną powietrze ma,tak się w cały rok trzyma .  [ polskie ]
Jak zapusty pogodne bywają, Świąt Wielkanocnych takich się spodziewają [ polskie]

No dobrze,ale co z tą pogodą ? z pogoda dobrze,bez pogody gorzej.W każdym razie na działkę czas i nie szkodzi,że to dopiero  początek marca i że onegdaj o tej porze jeszcze leżał śnieg.Działkowcy winni być elastyczni i dopasowywać się do warunków panujących na zewnątrz .W tym miejscu przypomniałam sobie jak kiedyś zawiozłam moja koleżankę na grzyby do zaprzyjaźnionej leśniczyny w Borach Tucholskich.Nie dość,ze prawie całą noc nie przespała ,bo było ciemno,a niby jak miało być w nocy ? No - tak zgodziła się ze mną, "ale nie palą się latarnie  na ulicy" - stwierdziła."A gdzie tu masz ulicę ? " -zapytałam,to jeszcze od rana sprawdziła temperaturę na termometrze za oknem i stwierdziła "Jest poniżej "O"  ,grzyby w lesie zmarzły.Na co pani leśniczyna odparła :" Ten termometr  jest popsuty,pokazuje zawsze o 5 stopni mniej.Na co moja koleżanka : "To trzeba kupić nowy ".A pani leśniczyna tak to skwitowała : "A po co ?  Jak jet gorąco to otwieram drzwi ,a jak zimn o  to palę w piecu "
Ot - i to jest życie pod dyktando przyrody, w zgodzie z nią .Teraz przyroda nam dyktuje,że nie za dwa tygodnie ,a teraz już przyszła i nie przekomarzajmy się czy to dobrze,czy za wcześnie tylko się do tego dostosujmy i jeżeli mamy taką możliwość to wybierzmy się na działkę w celu rozpoczęcia sezonu.
O ! - ja każdy sezon rozpoczynałam otwarciem butelki z szampanem.Wypijałam go z sąsiadami,czasem było tylu chętnych,że niewiele zostało dla mnie, na szczęście z resztą bo kto by przyprowadził mi samochód do domu ?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz