wtorek, 17 marca 2020

Wg. moich notatek następną rośliną cebulową jest Zimowit.Ogród działkowy  w którym kiedyś miałam działkę,tak właśnie się zwał.Te niziutkie roślinki,podobne do krokusów kwitną od września do listopada.Jego kwiaty są w kolorze różowym i lila.Ale tylko wtedy pięknie   wyglądają jak rosną w grupie.Warto dla nich wyznaczyć małe poletko w kształcie np.koła  gdzieś na trawniku.By trawa nie przerastała wyznaczonego miejsca należy to miejsce ogrodzić plastikowym lub drewnianym  płotkiem.Czas sadzenia,dzielenia cebulek to lipiec.Z tego sadzenia już jesienią obficie zakwitną przy dbałości o nie przez dodanie dobrej ziemi i przez stosowne nawożenie.
Ja kiedyś zrobiłam taką niespotykaną ozdobę z Zimowitów.W starej nieużywanej wazie do  zupy nawierciłam w dnie otwory.Na dno  nasypałam niewiele piasku, a na piasek dobrej ziemi.W tej ziemi posadziłam cebulki dość gęsto ,podlałam,jak ziemia osiadła to jeszcze jej dosypałam.Całość zakopałam w kącie na działce,ale tak by waza nieco wystawała  3,4 cm..
Gdy pojawiły się pąki wyjęłam wazę z ziemi ,umyłam i przeniosłam do domu.Postawiłam na talerzu po środku stołu.Czegoś tak urokliwego ,tak niespotykanego ,ani ja ,ani moi goście nie widzieli.
Podobnie z reszta można postąpić z krokusami.
W zakończeniu tego tematu przestrzegam,że :KWIATY I NASIONA ZIMOWITÓW SĄ TRUJĄCE !
A jeszcze dziś :....................

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz