poniedziałek, 27 kwietnia 2020

"A dlaczego najpierw agrowłóknina i dopiero potem na nią kora".-Zapytał mnie ktoś po przeczytaniu ostatniej mojej porady.Otóż -  dla tego aby odseparować korę od powierzchni gleby,bo--------------bo kora zakwasza,zdecydowanie ją  zakwasza ,a nie wszystkie rośliny,wśród nich i ozdobne lubią kwaśne  środowisko.No !- chyba ,że jest to kora  z drzew liściastych,a że ja takiej nie spotkałam stąd moja porada w takim właśnie kształcie.Przeważnie  jest w handlu kora drzew iglastych ,kora zakwaszająca ,bo z lasu.Co jest z lasu to jest kwaśne.
Nie potrzeba jednak odseparowywać kory od gleby gdy chcemy ją rozsypać tam gdzie rosną kwasolubne rośliny ,takie jak  :..................wrzosy,wrzośce różaneczniki [nie mylić z różami] rododendrony,azalie  hortensje ,no i uwielbiająca  wprost korę borówka amerykańska.
To tyle tytułem wyjaśnienia.
A dziś jeszcze ciekawy przepis na coś co może stanowić drugie danie ...................

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz