środa, 27 sierpnia 2014

Drodzy czytelnicy ,a jednak ten wirus grypopdobny dorwał mnie jak głodna szara wilczyca ,wiec krotko.Wczoraj radzilam uporządkować  część rekreacyjno kwiatową i likwidacje przekwitłych kwiatostanów ,ale nie wspomniałam nic o nawożeniu.Otóż myślę że nie będzie ono już potrzebne bo większość  roślin już przekwitła.Bo jest następująca zasada,nawozi się przed kwitnieniem ,bo po kwitnieniu rośliny "idą spać".Nawóz obudziłby je.No może jeszcze nie kwitną u Państwa dąbki,to tym ewentualnie można podać nieco  "suchej karmy".Co jeszcze winno się zrobić w tym czasie.W tym czasie winno się przygotować zagon pod sadzenie czosnku ozimego,przekopując go z kompostem lub nawozami zielonymi,lub sproszkowanym,suchym obornikiem [ale to dość duży koszt]],wiec może kompost ,a obornika niewiele.Połączenie jednego i drugiego jest bardzo wskazana,bo kompost będzie miał siłę zatrzymywać [drobniutki przecież ]obornik.Prawidłowy termin sadzania ząbków czosnku to czas od 15 września do 15 pażdziernika.I w tym momencie słyszę "to po co mam się tak spieszyć .Ano ,po to by po przekopaniu i wygrabieniu gleba osiadła.[w brew  pozorom to ważne]Po posadzeniu żaden ząbek czosnku nie bedzie "wisiał w powietrzu",bedzie dobrze umieszczony w osiadłej glebie.Główki czosnku można kupić na rynku ,a ozimy poznajemy po tym ,że w środku ma kawałek zasuszonego pędu.Do tematu wroce we wrześniu jak mnie ta głodna wilczyca nie zje.


MARMOLADA  Jest prośba ,bym omówila jej wykonanie,ale czy ja o tym nie pisałam??????.No dobrze niech będzie.MARMOLADA  KLASYCZNA  to nie żaden "kundel" ,to w rownych,częsciach śliwki gruszki i jabłka,wydrylowane ,obrane ze skórki i pozbawione gniazd nasiennych,drobno pokrojone.Tak robiła moja babka a ja przekręcam owoce przez maszynkę do miesa [ więc moja marmolada jest trochę skundlona ] i dodaje 1 kg cukru  przy proporcjach,że śliwek ,jabłek i gruszek też było po 1 kg.A teraz to już liczy się czas smażenia ,im dłuższy ,tym lepsza.Można tak wysmażyć,że da się kroić.MIŁEJ PRACY

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz