sobota, 10 listopada 2018

W grudniu, w te rowki należy wysiać marchew i pietruszkę ,a ponieważ ziemia może być zmarznięta ,dobrze będzie przygotować woreczek dobrej ogrodniczej ziemi i nią przykryć nasiona,no ! - ewentualnie piaskiem.Taki grudniowy wysiew daje wcześniejsze wschody ,bo czas jakie nasiona potrzebują na spęcznienie będzie zimą,a wiedzą  ci co uprawiają te warzywa,że długo czeka się na ich wykiełkowanie.
I proszę nie zaprzeczać,że termin grudniowy jest niemożliwy,bo w grudniu przecież zima.Stosowałam siew  w grudniu niejednokrotnie ,tyle tylko,że raz to był początek,a raz koniec grudnia.Pewnego roku wraz z sąsiadem Stefanem czekaliśmy i czekaliśmy,aż tu zaraz po Świętach Bożego Narodzenia przyszła odwilż i wypadało wysiewać te warzywa ostatniego grudnia.Już kiedyś o tym pisałam jak to umówiliśmy się ,bo we dwoje w grudniu i raźniej i bezpiecznej,a że był to jednocześnie ostatni dzień roku ,to ja wzięłam z sobą butelkę szampana ,mój sąsiad także,a wcale się nie umawialiśmy.No to każdy swoim szampanem  żegnał rok .Pamiętam,że był to 79.Butelki na pamiątkę zawisły na naszych iglakach.Marchew i pietruszka z tego siewu bardzo obrodziła,jak nigdy.Sąsiedzi współczuli nam wiosną : "Szampana wypili,a wam zostawili tylko puste butelki ".
A teraz coś z zupełnie innej beczki :.................

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz