sobota, 9 maja 2020

Wysokość plonu zależna jest od wielu czynników ,ale ............o dziwo...............najbardziej od tego jaka jest pogoda w sierpniu,bo to wtedy rośliny po niewielkim odpoczynku rozpoczynają budowę plonu.I to wtedy należy je karmić to jest zastosować nawożenie nawozem organicznym [np.sproszkowanym obornikiem] lub specjalistycznym przeznaczonym do nawożenia truskawek  i poziomek nawozem mineralnym,ale,ale pod warunkiem,że rośliny są zdrowe i już zdążyły odbudować się po koszeniu liści.Specjalnie kładę  na to nacisk bo  jest taka reguła: Liście truskawek kosi się nie później jak w dwa tygodnie po zbiorze ostatnich owoców.
==================================================================
Terminy w przyrodzie są rzeczą niezmiernie ważną.Wszystko ma swój czas i nie można koszenia liści odkładać w nieskończoność,bo to  nie szafka której drzwiczki możemy zamknąć teraz lub jutro.Posłużyłam się takim przykładem ,bo nie raz posługiwałam się  nim w stosunku do działkowców którzy koszenie liści wykonywali nie w dwa ,a w kulka tygodnie po zbiorze owoców ......................"A bo nie miałam wcześniej czasu".To lepiej sobie wcale głowy nie zawracać z uprawą truskawek.
Mam prawo tak pisać bo mój zagonek z  truskawkami był przez sąsiadów podziwiany,a to tak nie wiele trzeba.Trzeba tylko wiedzieć to co o uprawianych roślinach wiedzieć należy  i przestrzegać terminów sadzenia ,nawożenia itp........................

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz