piątek, 23 czerwca 2017

Jak już kiedyś wspomniałam...................wiosna,to czas pojawiania się najprzeróżniejszych szkodników.Najbardziej uciążliwe są mszyce - wtedy gdy wiosna jest ciepła i wilgotna,natomiast jak jest sucha i upalna,co czasem ma miejsce ,pojawiają się nie mniej uciążliwe przędziorki.W odróżnieniu od mszyc ,które prowadzą osiadły tryb życia te maleńkie pajęczaki ustawicznie zmieniają miejsce ,wiercą się i kręcą.Wszędzie jest ich dużo,na bardzo wielu roślinach .Szczególnie  upodobały sobie szklarnie i  inne okrycia ocieplające.Lato natomiast jest czasem na pojawianie się chorób o których za moment.Przed tym jednak chciałabym przypomnieć wszystkim działkowcom stosującym ochronę chemiczną,że nie zniszczy się  jednego i drugiego szkodnika tym samym preparatem.Mszyca jest owadem.................zatem należy stosować w celu jej zniszczenia preparat owadobójczy, natomiast przędziorkobójczy  winien być stosowany na wszystkie pajęczaki.Jakkolwiek by nie podchodzić do tego zagadnienia  wymaga to od nas wiele  pracy i wnikliwego zapoznania się z treścią ulotki,ze szczególnym uwzględnieniem czasu karencji.KARENCJA JEST TO CZAS JAKI WINIEN UPŁYNĄĆ OD OPRYSKU DO ZBIORU OWOCÓW LUB WARZYW.
Onegdaj przestraszyłam  mojego sąsiada Stefana ,któremu wydawało się ,że termin karencja nie jest mu obcy .Otóż - opryskiwał czarna porzeczką ,bo tyle miała mszyc jest na niebie gwiazd w bezchmurną noc.A wtedy preparaty były bardziej toksyczne jak teraz.Choćby - tak szeroko  stosowany..................... a, z reszta nie napiszę o jaki mi chodzi ,bo to nie jest istotne,bo już ze względu na dużą szkodliwość został wycofany.A - zatem pryska sobie Stefanek  i pryska dwa krzaki czarnej porzeczki ,a obok rośnie dorodny szczypiorek .Nie da się nie opryskać również i jego.Stefciu ! - zagadnęłam go ,"kiedy będziesz jadł ten szczypior ?" Pojutrze odparł podejrzewając ,że coś za tym pytaniem się kryje. "Nie ,nie pojutrze poinformowałam go ,dopiero za tydzień KARENCJA ,oświadczyłam .Ale ja go nie pryskałem tylko porzeczkę.Aha ! to tylko tak ci się wydaje.O ! to ja go zetnę i dam na kompost.Wcale nie będę czekał karencji.A swoją drogą to ty jesteś mądra kobieta.Zgadzam się ,ale dla czego swoją drogą ?



Kochani ! przepraszam ale muszę przerwać w tym miejscu.,

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz