wtorek, 19 sierpnia 2014

A  "proszę pani" na mojej działce już drugi rok nie udają mi się ogórki.Są krzywe,małe i pękate ,to co jest przyczyną?"Pomyślałam sobie,że bardzo lubię pytania tego typu ,oj jak lubię.Albo takie pytanie "jak  się nazywają kwiatki,takie małe kolorowe i kwitną na wiosnę? Ale wracam do ogórków bo z kolei ja mam serię pytań.A jak wyglądają liście"? "O sa parszywe ,bardzo brzydkie.No to jak przy takich liściach ma być dorodny plon?"A   co  liście to liście ,a ogorki to ogórki " odparł zainteresowany.Westchnęłam bo na takie dictum zaczynają mnie zaraz boleć wszystkie zęby ,nawet te wyrwane.Wczoraj podawałam przykłady jakie to ważne by liście byly na roślinie i pracowały na jej plon,ale jak chodzi o ogórki to jeszcze okazało się że pytający działkowicz posiał  nieprawidłową odmianę  Polan  F1,jest ona bardzo podatna na grożną  chorobę dyniowatych [wiec i ogórków] ,mączniaka rzekomego Poradzilam w nastepnym roku posiać Śremskiego lub Śremianina,poinformowałam także,że tylko u ludzi jest tak,że garbaty ma proste dzieci ,u roślin  krzywe liście to garbate, ogorki i pomyślałam toprzecież moim tj wykładowcy bowiązkiem jest wszystko słuchaczom wyjaśnić,a że wyciszenie idzie w parze z wiekiem,to już jestem znacznie spokojniejsza i  tylko tak myślę "no to jak całkiem się wyciszę to trzeba będzie umierać".Jeszcze dziś spotkanie z Państwem poświęciłam liściom ,bo uważam że to organ rośliny niezmiernie dla niej ważny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz