poniedziałek, 10 października 2016

Przysłowia które za moment zacytuje powstały chyba w czasie jakichś wojen.
"Byłeś odważny i już cie nie ma ; ja byłem tchórzem i jestem jeszcze."wietnamskie.
"Jeden tchórz zgubi całą armię."osmańskie.
Jak o wojnie mowa ,to ja widzę zmarzniętych ,z poodmrażanymi uszami i nosami młodych chłopców ,przed którymi było całe życie.Oni nie stchórzyli,oni polegli.Oby się to nigdy nie powtórzyło.I tak jakoś smutno na duszy ,bo  do tego jeszcze  informacja o śmierci Andrzeja Wajdy,reżysera wszech czasów.Stworzył wiele arcydzieł ,ale dla mnie jedno jest szczególnie drogie i bliskie .To film o moim mieście.Zobaczyłam go oczami moich dziadków.Domy,ulice i sytuacje  i stosunki międzyludzkie...................zatem inna jak dziś,bo wielokulturowa i wielowyznaniowa  ,moja kochana Łódź. Z pewnością.................to była ziemia obiecana.Dziękuję Panu za całokształt ,ale za "Ziemię Obiecaną" szczególnie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz