sobota, 14 października 2017

Przypominam o koszeniu trawnika,OSTATNIM KOSZENIU.Wyjaśniałam to wcześniej,ale powtórzę :to co wyrośnie po koszeniu,musi zostać .Musi okryć korzenie traw,Okryje ,gdy mróz "zetnie" część  nadziemną ,po prostu to co teraz jest zielone ,położy się i poszarzeje zniszczone przez mróz.I to jest potrzebne,tak ma być.To przyrodnicza prawidłowość.Ale,ale, z okryciem korzeni traw, z pierzynką nie należy przesadzać,pozostawiając np, na trawniku opadłe z drzew liście,To nie to.One będą gniły,będą niszczyły trawę.Być może,że jeszcze trzeba będzie w listopadzie udać się na działkę by wygrabić wszystkie liście z naszych drzew i drzew sąsiadów ,bo wiatr je przywiał.Ileż razy mi się to zdarzało,bo działkowcy nie lubią działki jak jest zimno,nie lubią na niej przebywać, i co oczywiste ,grabić swoich liści.My z sąsiadem Stefanem spotykaliśmy się i zimą.Był taki czas,że opłacało się uprawiać wszystko,wszystkie warzywa i jest taki zimowy termin siewu marchwi i pietruszki.Siew w grudniu.O ! - bawiliśmy się w to przez wiele lat.Z grudniowego siewu te warzywa były dorodne i wcześniejsze.Pogoda w grudniu bywa różna,Był taki jeden grudzień,który ścisnął ziemię ,posypał śniegiem i nic nie wróżyło,ze uda sie posiać marchew i pietruszkę,ale tuż przed samymi Świętami Bożego Narodzenia przyszła odwilż i święta przypominały raczej Wielkanocne,Co zatem?,Zatem  30 grudnia wybraliśmy się na działkę ze Stefanem,On na swoja przygotowana grządkę pod siewy,ja na swoją.Samochód został w domy,bo przyszło mi do głowy że to koniec roku i trzeba to jakoś uczcić.Zabrałam ze sobą szampana  [ ach ! jak ja go lubię ,mam swój ulubiony,niestety nie  jest tani ].Stefan też tak pomyślał i też wziął szampana.Oczywiście najpierw posialiśmy,potem popiliśmy.Każdy wypił swojego.Puste butelki zawiesiliśmy na choinkach rosnących na działce.To były czasy !.Wiosną  sąsiedzi litowali się nad nami,że ktoś na naszych działkach zawartość wypił i butelki zostawił.I tak już pozostało,ale chyba kiedyś o tym pisałam,
Ale ,wiecie co ?.........................

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz