czwartek, 15 listopada 2018

Po dokładnym nacięciu ,zdjęłam darninę i odsłoniła mi się czarna gleba.Przekopałam ją nico głębiej wzbogacając przy okazji sproszkowanym obornikiem bydlęcym i kompostem.Po wyrównaniu i wygrabieniu wokół, całość odgrodziłam od trawnika drewnianym mini płotkiem. Jest dostępny w handlu  w różnych wysokościach.Zdecydowałam się na najwyższą biorąc pod uwagę,to,że część jego musi być wkopana,by był stabilny.Taki płotek zabezpiecza przed przerastaniem trawy i stanowi także ozdobę,o czym wcześniej nie wiedziałam.Przekonałam się dopiero po wkopaniu go.
Czarny ugór wokół posadzonego drzewka to luksus największy jakim tylko można mu podarować.Ta powierzchnia wyznacza miejsce gdzie posypuje się nawóz i gdzie niszczy się chwasty,a najlepiej gdzie rozłożona jest kora .Kora ,okrywając glebę zapobiega przed nadmiernym wyparowywaniem wody i wyrastaniu chwastów ,a rzucone na nią nawozy mineralne,czy to pod postacią proszku,czy granulatu [ granulat lepszy ] wolniej dostają się do gleby ,a co za tym idzie nawożenie jest skuteczniejsze.
Działka  i wszystko co na niej się znajduje winno zdobić i w końcowym efekcie tak będzie bo po brzegach,tuż przy samym płotku od wewnątrz można posadzić lub posiać jakieś niskie rośliny ozdobne,Choćby ,aksamitki ,lub petunie.Nie przypuszczałabym ,przenigdy nie przypuszczała jak pięknie,jak  niepowtarzalnie wyglądać mogą petunie posadzone przy płotku w dwóch kolorach,np,biały i różowy,posadzone na przemian.Raz jeden kolor,a raz drugi.Mój sąsiad Stefan posiał niezapominajki.Pięknie wyglądały ,ale tylko przez pewien czas.Gdy przekwitły zmuszony był je usunąć bo już nie stanowiły ozdoby.Na to wszystko sąsiad mojego sąsiada Marian zwany Ciućmokiem zapytał."To w końcu o co wam chodzi, o owoce,czy o kwiaty ?"Poirytowany Stefan stwierdził :"Daj chłopu zegarek ,to go będzie kłonicą nakręcał." Awantura wisiała w powietrzu,wiec ja się włączyłam."Stefan,skąd  ty wziąłeś to przysłowie,ono ma chyba ze trzysta lat i czemu dokuczasz chłopom,a tobie Marian odpowiem tylko tyle...................a co stoi na przeszkodzie by brzoskwinie rodziły owoce ,a jednocześnie sposób ich prowadzenia był ozdobą !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz