środa, 17 września 2014

O drzewach już króciutko.A zatem drzewa [owocowe niektóre]zaopatrzone są w korzeń palowy tj maciczny,ale także posiadają korzenie "układające się tuż pod ziemią .Pełnią one bardzo istotną role,bo zaopatrzone są w ogromną ilość korzeni włośnikowych,bardzo delikatnych i to one pobierają pokarm dla drzewa,a pokarm ten jest jak wiadomo od wczoraj na głębokości 20,40 cm, i aż sie prosi tu podać taką informacje.KOPANIE TUŻ POD DRZEWAMI TO NISZCZENIE KORZENI WŁOŚNIKOWYCH.Zatem co ,zatem na poczatku życia drzewa dobrze jest zostawić okrąg o promieniu około 70 cm w tzw.czarnym ugorze,lub  wyśćiółkować jakimś materiałem przepuszczającym wodę np korą drzewną.Jak za 3,5,lat drzewo rozpocznie owocowanie ,okrąg można zlikwidować i posiać tam trawę,systematycznie ją kosząc,okazuje się bowiem ,że jest to najlepsze co możemy dać owocującym już drzewom....................powtarzam owocującym.Badania wykazały,że gęste korzenie traw zatrzymują nawozy na prawidłowej głębokości  tj tam gdzie jest najwięcej korzeni włośnikowych drzew,nie pozwalają wypłukiwać ich deszczowi w głębsze nie osiągalne przez korzenie warstwy.Kto myśli że to koniec tematu drzewa jest w błędzie.Jeszcze trochę jutro ,ale goni mnie temat różnych plam ,na różnych liściach i jak się w tej sytuacji  zachować.

Uwago odchudzający się :szybki obiad i nie za mały.Ugotować kapustę kiszoną tak by była średnio kwaśna,odcedzić wsypać pure grochowe doprawić by nie bylo mdłe dodać majeranku i kminku[tego drugiego niewiele]Do tego filiżanka czerwonego barszczu instant i kalorii maciu ,,maciupeńko ,a jest to sycąceUWAGA,żadnych skwareczków.

A teraz jeszcze coś autentycznego.Wracam ja sobie z działki ze św pamieci koleżanką Basią i przy Telefonicznej i Wodospadowej czekamy na tramwaj A że czasu do przyjazdu jego sporo Basia wyciągnęła papierosa.Ja już nie paliłam wiele lat,ale chciałam sobie przypomnieć jak to smakowało.oczywiście nie smakowało. Nieopodal stał chłopiec nastoletni i prosi "dziewczyny dajcie pociągnąc".Koleżanka wyjęła paczkę i go częstuje ,a on zawiedziony :"to wy nie palicie trawki? ................... i na co mi to przyszło?????????????

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz