środa, 9 grudnia 2015

Informacja ,dla Tych z Państwa,którzy będą piekli sami  makowce.Kiedyś o tym pisałam,ale dziś tytułem przypomnienia.Makowce można wzbogacić masą marcepanową,lub orzechową.I taka i taka nazwa jest właściwa.W samym środku makowca może znaleźć się właśnie ona.Na rozłożonym cieście przy układaniu maku ,można też ułożyć "rulon z tej masy".Będzie on na samym początku zwijania  makowca.I smak i zapach bardzo wzbogacają  ciasto.A robi się ,tę masę tak:

30 dkg orzechów włoskich należy zmielić w specjalnej maszynce [miele na wiórki ]  [ nie wiem czy może być to maszynka do mięsa? ] Potem dodaje się trzy białka od jaj i 30 dkg cukru pudru i koniecznie zapach migdałowy.Wszystko to miesza i nadaje kształt wałeczka i to ten wałeczek,układa na cieście.No  -  może być to wałek ,nie wałeczek,to zależy od ilości masy.

I Kochani,to tyle na dziś ,a jutro,jeżeli mi się uda,będę na drugiej zmianie.ale zaznaczam,jeżeli mi się uda.Widzę także,że i Wy,Kochani nie bardzo odwiedzacie moją stronę,ale rozumiem,to sprawa zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz