środa, 6 czerwca 2018

W prawdzie pogoda nie sprzyja rozwojowi chorób grzybowych lub  bakteryjnych ,ja mam jednak pilne "zapotrzebowanie" na omówienie jednej z nich ,a mianowicie : RAKA BAKTERYJNEGO KORY.Jak zaznaczyłam ,ta choroba występuje wówczas gdy jest duża wilgotność powietrza i niska temperatura , zatem wydawałoby się,że nie teraz.Niestety,także po intensywnym prześwietlaniu drzew pestkowych.A już żadnego  drzewa nie "kocha " tak bardzo jak brzoskwinie i nektaryny.Po wiosennym [ w czasie kwitnienia ] prześwietleniu  mogą pojawić się wycieki gumy ,podobne do żywicy.To początki choroby.Najgroźniejsze  dla zdrowia i życia drzew są duże rany powodowane nie sekatorem, a piłką.Te,dość duże rany należy koniecznie zasmarować  pastą do leczenia ran lub białą farbą emulsyjną z dodatkiem miedzianu.Miedzian jest preparatem działającym na choroby grzybowe,ale także na bakteryjne.I  ! -  o to chodzi,bo właśnie rak bakteryjny kory jest chorobą bakteryjną.Wiem,że omawiałam tę chorobę nie raz ,ale informacji nigdy za wiele.
A teraz proszę o usprawiedliwienie mojej nieobecności, bo w kuchni czekają na przetworzenie truskawki.Jest ich sporo.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz