środa, 10 października 2018

Czy wiecie,że niektórzy działkowcy zbierają jeszcze pomidory z krzaków rosnących na zagonkach,bo,że ze szklarni ,to nie rewelacja,ale z zagonków !.A zawsze przekonywałam osoby niechętne uprawie warzyw,że co jaki co ,ale pomidory warto uprawiać .Z zastrzeżeniem,że będzie słoneczne,ciepłe lato i podobna jesień ,to wtedy nie wystąpi   ZARAZA ZIEMNIAKA.To wtedy sukces gwarantowany !
Pewien działkowicz na swojej działce wykopał stare drzewo owocowe i w związku z tym zmuszony był naruszyć konstrukcje trawnika.Poradziłam mu by zlikwidował darninę obrysowując  kwadrat.W tym kwadracie zamierzał posadzić nowe drzewko owocowe,ale zdecydowanie mu odradziłam.Gleba musi odpocząć choćby jeden sezon,a najlepiej dwa. Potem należy ją wzbogacić substratem torfowym i obornikiem i kompostem i jeżeli rosło tam drzewo pestkowe,to sadzi się  po nim ziarnkowe [jabłonie ,grusze ] "A przez ten czas do posadzenia nowego drzewka mogę tam coś uprawiać ,nawożąc wcześniej ?" - zapytał.I co mu poradziłam ?Poradziłam pomidory ! Zachowując duże odstępy posadził 9 krzaków. Ponieważ stanowisko pod  to warzywo  było idealne,bo na środku trawnika zatem słońce przez cały dzień,to też plon miał bardzo wysoki.A jeden owoc  był ogromny [85 dkg.] to go położył na parapecie okna by wszyscy widzieli.
Do prac  jesiennych zaliczyć należy właśnie wspomniane wyżej sadzenie drzewek .......................

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz