czwartek, 11 października 2018

SASANKA ZWYCZAJNA 
======================
Jeżeli już o niej pisałam ,to z tytułu uroku tej rośliny warto jeszcze dodać że ;
Ta ,która rośnie na wielu działkach,znacznie różni się od sasanki leśnej,dzikiej.Ma znacznie większe kwiaty i cała jest wyższa  [ 25 cm. ]  Jej kwiaty ,puchate na zewnątrz ,pokryte  są maleńkimi włoskami występują w kolorze,przeważnie fioletowym.Ja miałam na swojej działce sasanki ,których kwiaty były purpurowe - no prawie purpurowe. A konkretnie fioletowo purpurowe.Sadząc je zastosowałam taką "przeplatankę " : jedna sasanka fioletowa,następna purpurowa itd itd..Tak oznaczyłam brzegi głównej ścieżki .Zakwitają już w końcu marca ,a ich widok umila prace wiosenne.Nawet wtedy gdy przekwitną stanowią ozdobę z powodu srebrzysto szarego koloru puchatych liści  ,jako kontrast z roślinami zielonymi.
Ale sasanki mogą także rosnąć  z dużym powodzeniem na skalniakach i w połączeniu z innymi wiosennymi roślinami cebulowymi.Oczami wyobraźni widzę takąż rabatę gdzie rosną tulipany, hiacynty ,szafirki niebieskie i białe ,no i sasanki.
Sasanki lubią stanowiska słoneczne,choćby kilku godzin w ciągu dnia.Co do gleby ,to ponieważ ich rodowód wywodzi się z lasu,dobrze będzie wzbogacić ją w torf.
Rozmnaża się sasanki przez podział kłączy w marcu,a jeszcze lepiej,najlepiej w lipcu ,sierpniu.
Wyjątkowo można je także rozmnażać sposobem generatywnym.Nasiona bez problemu należy  zebrać z posiadanych roślin,ale..............................natychmiast je wysiać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz