czwartek, 11 października 2018

No i  ;  SERDUSZKA OKAZAŁA , BISKUPIE SERCA.
Przez wiele lat tylko ja posiadałam tę nieco egzotyczną w wyglądzie roślinę.
Opisałabym ja tak : Jest wysoka  [ 80  cm. ] i szeroka,bo rozkłada się pędami niczym palma.
Jej kwiaty zawieszone są na tych właśnie łukowato wygiętych pędach.Mają kształt  spłaszczonych serduszek i są dwubarwne,biało różowe.Kwitną w maju i czerwcu.Pewną wadą tej rośliny,którą, uważam,że warto mieć jest jej zasychanie  po kwitnieniu,w skutek czego robi się, puste miejsce,ale nie u mnie,nie u mnie,nie na mojej działce.Na tym wolnym miejscu  stawiałam niewysokie druciane stojaki z zawieszonymi doniczkami ,a w nich bluszczolistne 
[zwieszające się ] pelargonie.Te pelargonie zdążyły urosnąć z uszczypniętych  balkonowych .
Serduszka okazała nadaje się do posadzenia w grupie.Wymaga gleby wilgotnej i stanowiska  słonecznego i pół cienistego.Rozmnaża się ją przez podział roślin w sierpniu i sadzi  w dużej rozstawie, co 50 cm.
A teraz ,to o czym mało kto wie,że nadaje się ona   na kwiat cięty.Bardzo zdobi wnętrza o surowym rustykalnym wyglądzie.

I to - niestety ,tylko tyle na dziś !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz