piątek, 2 listopada 2018

W dzień Zaduszny pogoda- będzie na zmartwychwstanie wygoda,a jak słota to psota.  [polskie]
Na Zaduszki przychodzą z tamtego świata  do kościoła duszki.  [
Na Zaduszki  nie ma w  ogrodzie ani pietruszki.  [ polskie  ]

O ! - gdyby autor tego przysłowia wiedział ile jeszcze w ogrodach jest pietruszek .................i nie tylko.Wynika z tego,że  przysłowie to powstało bardzo dawno i że klimat się znacznie ocieplił i że jego  autor zupełnie nie  ma pojęcia o uprawie warzyw......................bo właśnie pietruszka może  pozostać na zagonie do wiosny ,a przykryta folią gdy nastaną mrozy ,może dać wiele zielonej natki  i niektórzy z ogrodników amatorów ,tylko dla tego ja uprawiają dla uzyskania natki,choć ja mam lepszy pomysł na zieloną natkę w zimie: Proponuję uprawę pietruszki naciowej ,bo jak sama nazwa wskazuje więcej z niej uzyskuje się naci.Jest to warzywo wieloletnie i w związku z tym dobrze jest je wysiać poza zagonkami na których uprawia się warzywa jednoroczne. I jeszcze mam taką propozycję: Wysiać ją w kole,a właściwie w kółku wielkości butelki 5 l. po wodzie mineralnej,by po nastaniu mrozów  i odpowiednim ucięciu butelki przykryć nią pietruszkę.
Takich kółek może być kilka.Oczywiście,butelki  należy obciążyć kamieniami lub kawałkami cegieł by nie powiał ich wiatr.Gdy zima,gdy śnieg i wszystko śniegiem pokryte ,dostęp do natki pietruszki  łatwy,bo wyznaczony  butelkami.
I jeszcze taka moja rada : Pojedyncze butelki ,to tu ,to tam można usytuować w kwaterach rekreacyjnych,ozdobnych.
I jeszcze to : Pietruszkę naciową wysiewać można w dwóch terminach: w kwietniu i w sierpniu.
A czy wiecie,że nie ma drugiego tak bogatego w witaminę C , ani warzywa,ani owocu.
No tak - a miałam tylko napisać przysłowia.
Bo: poza tym na działce:.......................

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz