środa, 29 listopada 2017

Seler ,to także warzywo trudne w uprawie.Seler sadzi się nie sieje, jak pozostałe korzeniowe.Najwygodniej  jest kupić rozsadę selera wyhodowaną przez specjalistów.Seler jest korzeniowy i naciowy.Termin sadzenia jeden .DOPIERO PO 15 MAJA. Wtedy, bez obawy, jego wzrost będzie prawidłowy,Ileż to razy pytano mnie czemu seler zakwita ? A, taki tj.  kwitnący nie będzie rósł prawidłowo,nie zawiąże bulwy i wcześniej zakończy wegetację,bo z powodu zimna,nie mrozu,tylko zimna, zjarowizował się. Spotyka to rośliny zbyt wcześnie posadzone .I nie należy kierować się ciepłym powietrzem.Należy kierować się  tym CZY GLEBA JEST JUŻ PRAWIDŁOWO NAGRZANA.Zatem lepiej posadzić go później jak wcześniej.Sygnalizuje to większymi czcionkami,bo to są najczęściej spotykane błędy w uprawie bo uprawiając tzw, włoszczyznę kupujemy  rozsadę selerów i porów  jednocześnie A to błąd, bo na selery może być za wcześnie,a na poru za późno [por sadzi się pod koniec kwietnia].Mój sąsiad Stefan miał zwyczaj wszystko zrobić  już,natychmiast ,najlepiej jeszcze wczoraj i nie mógł się pogodzić z tym,że jego sąsiad Marian już selery posadził a on jeszcze nie................bo ja go wstrzymuję."Nie martw się powtarzałam,twoje i tak będą większe "." Większe,większe ,mamrotał sobie pod nosem." I co ? - i były.Jakiż chodził dumny .
Mawiał : "Ten Ciućmok znowu zrobił nie tak jak powinien."Ciućmok prawdy nie znał ,ale poinformowany przeze mnie w roku następnym już miał dorodne bulwy selerowe ,co nie było w smak Stefanowi."Stefciu,Stefciu,pocieszałam go " .Zaraz coś ci podpowiem  i  twoje będą większe............................

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz