poniedziałek, 11 grudnia 2017

Sprawdziłam w internecie,że benzopiren wchodzi w skład spalin silników samochodowych.No ! - i co z tego spytacie.? A to z tego,ze wczoraj w pewnym programie polskiego radia pewien profesor oznajmił,że benzopiren ,owszem,jest w powietrzu ,ale z dymów kominowych.O tyle mnie to poruszyło,że ja jakiś czas temu podawałam,że jest w spalinach silników i że przy trasach szybkiego ruchu nie powinno się uprawiać warzyw,a szczególnie korzeniowych.
Przyzwyczajona do tego,że często następują  zmiany  ,myślałam ,ze i tu,ale na szczęście nie.
Pozostaje zatem przyjąć to do wiadomości ,że benzopiren jest bardzo,bardzo toksyczny i to on jest odpowiedzialny za budowę komórek rakowych w organizmie człowieka.
A co do zmian to przypominam sobie jak na początku lat 50 - tych oznajmiano wszem i wobec,że pomidory są rakotwórcze i że nie należy ich jadać.Niebawem po tym,bardzo niebawem "odszczekano " tę informację.

Jeżeli chodzi o warzywa,to co powiecie o fasoli ? 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz