wtorek, 12 grudnia 2017

Zadzwonił do mnie pewien działkowicz z pytaniem czy może jeszcze opryskać drzewa w swoim działkowym sadzie przeciw chorobom grzybowym i które drzewa opryskać i jakim preparatem .Jest bowiem grudzień  ,a ja zalecałam pracę tę wykonać w listopadzie.Czym się kierowałam sugerując listopad ? Dla tego listopad,bowiem oprysk należy wykonać na drzewa  w stanie bezlistnym,co w tym miesiącu jest przecież typowe,wszak listopad nazywa się listopad,bo liść opadł,a do tego jeszcze  są temperatury dodatnie,Preparat np, Miedzian działa wtedy gdy temp. jest około + 5 st.Zatem co ? Zatem,to może być tez grudzień ,bo jak widać własnie taka temperatura jest.A opryskać radzę wszystkie drzewa owocowe ,by zapobiec np. kędzierzawości liści brzoskwiń,brunatnej zgniliźnie itp.Nie oszczędzać też krzewów owocowych bo to na  nich Miedzian niszczy zarodniki grzybów opadziny liści,amerykańskiego mączniaka i inne.
By oprysk był skuteczny , do cieczy roboczej [woda + preparat  ]należy dodać płynu do mycia naczyń [1 łyżka na 1 litr.]
Coraz rzadziej będziemy teraz działkę odwiedzać i na te okoliczność proponuję wszystkie kłódki i zamki  [ za wyjątkiem "Gerdy "] naoliwić.To nic trudnego.Wystarczy strzykawka z oliwą.Przy jej pomocy oliwa dostanie się do najmniej dostępnych miejsc.
Onegdaj jak kupowałam strzykawkę pani w aptece popatrzyła na mnie podejrzanie.Nie wytrzymałam wzroku i odparłam ..............." Muszę naoliwić kłódki na działce i do tego jest mi potrzebna,a z reszta nie biorę igły ".Pani sprzedająca  "wypuściła powietrze ".Gdybym częściej robiła takie zakupy,to powiesiłabym sobie plakietkę z napisem "Nie ..jestem ćpunem ".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz