poniedziałek, 5 lutego 2018

Kilka porad dotyczących prześwietlania koron drzew :
PRZEŚWIETLANIA,to znaczy usunięcia gałęzi by dopuścić światło i słońce do koron drzew ,ale to znaczy,że powodujemy to piłką  [ myślę o starszych drzewach] NIE SEKATOREM. Bo co możemy zrobić sekatorem? Sekatorem możemy obciąć końcówki pędów,gałązek, a broń Was Boże od takiej decyzji.To jest błąd ,który mścić się będzie przez wile lat.Nasze działania maja na celu dopuszczenie do wnętrza korony drzewa jak najwięcej światła i słońca ,bo to z kolei ma wpływ na kolor,smak i zapach owoców.Reakcja drzewa któremu obcięto końcówki pędów jest jednoznaczna .Na miejscu obciętej gałązki wyrosną 3,4 a może i 5 nowych gałązek i już mamy..........................parasol ,a co ten parasol robi ?   ZACIENIA , co my robimy ? obcinamy ,a co gałązka robi ? buduje nowe i tak to się systematycznie powtarza.Ileż ja się nasłuchałam narzekań mojego sąsiada Stefana na jego sąsiada z drugiej strony,na Mariana,zwanego Ćućmokiem."No popatrz szefowa [ tak mnie zwano ] no popatrz on znowu tnie ,on to robi zamiast śniadania ,codziennie rano,ja oszaleję od tego odgłosu sekatora : cyk,cyk,cyk cyk ."

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz