piątek, 9 lutego 2018

Słowo się rzekło ,zatem...............BORÓWKA WYSOKA.Tak jakoś  temat prześwietlania drzew i krzewów " zaprowadził " mnie do tej rośliny.Pamiętam  ten czas gdy zdecydowałam się posadzić 6 szt.krzewów na mojej działce .Co mną kierowało ? Głównie  to,że jest to krzew który może rosnąć w lekkim zacienieniu, a na mojej działce rozrosły się już drzewa owocowe.Jakież było moje zdziwienie gdy zbierałam pierwsze owoce.Tego się nie spodziewałam,ze będzie ich aż tyle.Oczywiście starałam się zaspokoić wszystkie wymagania tej rośliny.A jakie one są ? 
Posłużę się moimi notatkami :Borówka wysoka jest krzewem o  pewnych wymaganiach glebowych.Udaje się na glebach KWAŚNYCH  ,próchnicznych i dostatecznie wilgotnych,szczególnie  w okresie od maja do września.Kwitnie późno.Kwiaty jej nie są uszkadzane przez wiosenne przymrozki.W sprzedaży spotkać można różne odmiany : wcześnie i późno owocujące np. dojrzewanie w lipcu, albo w październiku.
A owoce jej jakże bogate w witaminy : C,A,B1,B2, I PP,także są bogate ,w w sole mineralne,te najbardziej pożądane  tj. magnezu i żelaza.Nie bez znaczenia będzie tu podać jeszcze taką informację :Bardzo poprawiają widzenie.Kiedyś obszernie o tym pisałam jak to lotnicy RAFU  w czasie II wojny Światowej zjadali porcję konfitur z borówki przed nalotami nocnymi na Berlin.O wiele lepiej trafiali w cel.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz