piątek, 17 sierpnia 2018

Najczęściej skoszoną nie do końca wysuszoną trawę rozkłada się wokół roślin ozdobnych wieloletnich tj. bylin.Tam bowiem nie przekopuje się ziemi i  nie stosuje nawożenia przy okazji przekopywania jesienią.Ponad to,źdźbła trawy są bardzo bogate w substancje organiczną ,która to zdecydowanie zmienia strukturę gleby,ponad to stanowi okrycie na zimę roślin takiego okrycia wymagających.Niejednokrotnie widywałam działkowców wywożących skoszoną trawę.Stanowisko moje jest jednoznaczne  i nie zmienne.Jest to wyrządzanie glebie krzywdy,bo zabiera się jej to co winno się dać,bo zasada jest taka : Wszystko to co n ie jest w stanie skonsumować człowiek ,lub jest bardzo chore,lub posiada szkodniki winno być  GLEBIE ODDANE. W przeciwnym razie po pewnym czasie na naszej działce zobaczymy krajobraz księżycowy.
Moją zasługą jest to,że przekonałam wielu działkowców do zrobienia pryzmy kompostowej,na której poza trawą znalazłyby się jeszcze inne rośliny ,np. chwasty.Udało mi się to gdy poradziłam pryzmy zasłonić jakimiś roślinami.Mogą być one wieloletnie typu użytkowego np, fasola tyczkowa ,pomidory i inne ,mogą zdobić działkę ,taj jak np. wilec purpurowy,groszek pachnący,czy słoneczniki.Mój sąsiad Stefan posadził przy metalowych prętach klematisy ,a skomentował to tak : "Chcę mieć spokój i nie słuchać od ciebie ustawicznie pytania ,gdzie moja pryzma ?"

Przepraszam,że to tylko tyle na dziś,a temat jest obszerny,zatem będzie c.d.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz