wtorek, 14 sierpnia 2018

Pewnemu ogrodnikowi w Stanach Zjednoczonych przyznano milionowe odszkodowanie ,bowiem udowodniono,że jeden ze składników  Randapu spowodował  u poszkodowanego chorobę nowotworową.
Ale co mu po tych pieniądzach jak pozostało mu zaledwie  kilka miesięcy życia.
A ten środek   !............jakże chętnie jest stosowany przez działkowców ,bo taki jest skuteczny,bo niszczy chwasty jednoliścienne i dwuliścienne i wieloletnie.
Pamiętam jak onegdaj pewna osoba zaprosiła mnie na swoją nowo nabytą działkę.I co ja tam zobaczyłam ? Ja tam zobaczyłam księżycowy krajobraz.Gleba,gleba,gleba ,goła gleba,ani jednej roślinki.Nowi działkowcy uznali za stosowne zniszczyć wszystko to co po poprzednikach pozostało.Okazało się,że zużyli Randapu taka ilość ,którą można by opryskać kilka hektarów.
Ja miałam poradzić co i gdzie posadzić i posiać.Jakież było zdziwienie nabywców działki gdy oświadczyłam,że do końca tego sezonu ,a być może i do końca następnego nic nie urośnie.To co mogą zrobić teraz,to modlić się o deszcz,by zalegający w glebie środek niszczący chwasty został wypłukany,bo tak jak chwasty są jednoliścienne i dwuliścienne,także są i takie  rośliny szlachetne.
Najbardziej zmartwili się tym,że nie mogą posiać trawy,bo ja wyjaśniłam,że ona do jednoliściennych się zalicza.!!!
Na koniec pomyślałam sobie...................." o kochani źle myślicie,bo to co szybkie i wygodne nie koniecznie jest zdrowe dla człowieka ".Kto decyduje się być amatorem ogrodnikiem winien danej mu we władanie ziemi poświęcać swoje siły,swój czas.Działka,żyje,na działce ustawicznie coś się dzieje ,jedno rośnie,drugie kończy  rośniecie,jedno już owocuje drugie jeszcze nie.Działka to nie pokój stołowy,odkurzaczem nie załatwisz.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz