niedziela, 19 sierpnia 2018

W kwaterze sadowniczej warto zrobić przegląd drzew i krzewów.Jeżeli pod drzewami leżą  liście ,choćby nawet w niewielkiej ilości,jednak  leżeć nie powinny.Często na nich są zarodniki grzybów [chorób grzybowych ] ,lub szkodniki   w formie przetrwalnikowej ,często niewidoczne gołym okiem.Należy je wygrabić,ale nie dawać na pryzmę kompostową.Kiedyś to było dobrze ,bo jak ja zgrabiłam takie liście,to  wysypałam je na gazetę i podpaliłam,a popiół wysypałam na kompost i nikt  nie robił z tego problemu.Było powszechnie wiadomo,że nie należy rozpalać ognisk i też nikt ich nie rozpalał,ale 3 minutowy ogień nie mógł odymić owadów,nie mógł im zaszkodzić,bo o to głównie chodziło.A teraz ? - a teraz pozostaje wyrzucić je do śmietnika,nie na kompost.W tym miejscu może ktoś zapytać " I co to dało ?". To spowodowało wyniesienie z działki  pewnego procentu chorób lub szkodników.
Podobnie jest z :..............................

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz