czwartek, 25 września 2014

Jak wspomniałam niedawno nie ma lekko.Dziś znowu mój wiersz,który  powinnam napisać już dawno bo winna jestem to mojemu wujkowi ,który zginął w czasie pogromu wołyńskiego.Z wiadomych powodów w latach wcześniejszych w domu moim niewiele się mówiło na ten temat  [bo jeszcze dziecko gdzieś to wypaple.]A przy okazji czy wiecie Kochani ! że prawie  każde państwo w Europie miało swoje formacje w strukturach Hitlerowskich.Walczyli dla tego obłąkańca a polowa Francji  myślała nawet że rządzi.Myślę tu o rządzie Viszi [ nie wiem czy tak to się pisze] a już nasi sąsiedzi ze wschodu witali Niemców kwiatami.I istnieje jakieś podobieństwo jak chodzi o okrucieństwo miedzy nimi a Niemcami I tu moja radość tylko nie było w tych formacjach POLAKÓW.Wiersz nosi tytuł :::::::::::::::::::::::::::::;

Pamięci mojego wujka Franka ,który zginął w czasie pogromu wołyńskiego
========================================================
Czy pamiętasz dziadziusiu starusieńki,czy pamiętasz z jaką radością Polaczków wbijałeś na pal ? 
i nic ci żal ich nie było,zupełnie nie NIE BYŁO ŻAL.
A dziedziczkę  klęczącą  i proszącą o darowanie życia  pamiętasz?
Jakąż radość ci tym sprawiała,zawsze taka wielka ,a spalona w stogu  zrobiła się bardzo  mała.
A te dachy fruwające jak jesienne latawce i siejące iskry wokół  i wieś już spalona i nie ma
ponadto piękniejszego widoku .
Jak mogłeś do tej pory dożyć  jednej łzy nie uroniwszy
Dopiero dziś  gdy zginął twój wnuczek na Majdanie i gdy te tragiczne wiadomości przyszły.
A wiec jednak płakać potrafisz ,zatem popłacz,sobie popłacz dziaduniu siwiutki swego wnuczka
dorosłego pożałuj i Jaśka z Topolowa , coś mu głowę roztrzaskał ,a był taki malutki.
Chyba niewiele ci czasu zostało więc pomyśl " a może przed świętym obrazem się pomodlę za wnuczka
za Jasia, za dziedziczkę i za siebie i za wszystkich innych razem"
A ja proszę też za mojego wuja Franka co przez to,że miał "białyje ruczki ",musiał zginąć.
Podobno umierał długo i prosił módlcie się za mnie i wspomnijcie czasem,
zatem nie mogę tego pominąć.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz