czwartek, 9 października 2014

A teraz co my tam mamy Kochani ! aha..............myszowate,głównie norniki i nornice im bliżej łąk i lasow i  i zbiorników wodnych tym ich wiecej,co jest oczywistą oczywistością ,bo to my NA ICH TERENIE, sie rozgościliśmy.Walka może być mało skuteczna,a bedzie polegała na włożeniu do otworów w ziemi zatrutego ziarna i okrycia go jakąś suchą roślinnością,by nie wytruć ptaków,OJ BOJE SIĘ ZAWSZE O TO ,BOJE.A tak w ogóle jak poznać obecność tych szkodników na działce, i nie pomylić z kretem.One też budują korytarze pod ziemią,ale w odróżnieniu od  kreta bardzo płytkie i nie towarzyszą im kopce no i latem zjadają warzywa korzeniowe i cebule roślin ozdobnych.Bardzo"malowniczo" wygląda np  marchewka wygryziona w środku i tylko pozostała skórka i zwiędnięta natka.W zimie myszowate szukają pokarmu,chętnie zjadając zatrute ziarno,którym poczęstował go człowiek.ALEŻ JESTEŚMY PERFIDNI.Natomiast mysz domowa albo polna jak kto woli bo latem żyje w polu,zimą w domu.Zimą w polu nie ma co jeść a w domu często tak.
.Zatem nie należy zachęcać je do penetrowania domku na działce,sprzątając wszystko co mogłoby być dla nich pokarmem [nasiona też] Tu sobie przypominam taki fakt z mojego ogrodu .Sąsiad dzień wcześniej kopiąc działkę już na zimę zabrał  1 litr mleka w butelce.Nie wszystko wypił.Gdy przyszedł dnia następnego okazało się,że butelka leży nie stoi,mleka nie ma a w zamian za mleko jest napojona do syta mysz.No i dobrze że byłam też ja bo sąsiad bał się myszy a ona na domiar złego nie mogła z butelki wyjść tak się opiła mleka że zrobiła się za gruba.Można było oczywiście potłuc butelkę ,ale to ogromny stres dla biednej myszy łakomczucha.Wzięłam butelkę i tak nią delikatnie obracałam aż ogon myszy  wystawał przez otwór.Pociągnęłam energicznie i mysz była moja.Za stosunek taki a nie inny do przyrody dziękuję mojej św.pamięci Siostrze Barbarze,za miłość do myszy do pająków i za systematyczne powtarzanie "jeżeli to żyje to widocznie była ku temu jakaś potrzeba"To trochę tak jak któryś z dowodów Św.Tomasza z Akwinu na istnienie Boga........." jeżeli jest człowiek byt niedoskonały to musi  być byt doskonały Bóg.
.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz