czwartek, 15 października 2015

C.d.BORÓWKA WYSOKA.Może ktoś spytać czemu wysoka? Przecież jej krzaki nie są wysokie.Tak,ale w porównaniu do naszej rodzimej ,leśnej?,jest wysoka.I akurat jestem spokojna co do rozwoju, i plonowania tej rośliny u Państwa na działce bo.............lubi kwaśną glebę,a przeważnie takie są,bo o wapnowaniu nie lubimy pamiętać ..............prawda?Zatem jedno z głowy,a ponadto akurat ona  nie ma  skłonności do chorób i szkodników ,ujmując to skrótowo.Zatem tak!!!,można je posadzić w wydzielonym miejscu bowiem ze względu na  wymagania glebowe,jakże różniące się od innych naszych ,rodzimych nasadzeń sadowniczych będzie trzeba ją ,tj borówkę  nawozić nawozem zakwaszającym.co najwyżej można ją połączyć z innymi roślinami kwasolubnymi ,takimi jak wrzosy,wrzośce,różaneczniki,rododendrony,azalie ,hortensje .Ja proponowałabym grupę  [kilka sztuk ] borówek "otoczyć" wrzosami i ładne to i praktyczne,a nawóz ten sam. Brzeg natomiast jakimś plastikowym lub drewnianym ogranicznikiem ,a środek wysypać korą.Kora też zakwasza i przy okazji chwasty nie rosną.

Odmian borówki jest wiele,ale ja wybrałam np.
PATRIOT.No proszę,nie głowica to a jak się nazywa.Zatem ,wojsko wkroczyło w uprawy borówki.Ale jak się zwał,tak zwał a odmiana ta jest godna plecenia .Wzrost ma średni.Wytrzymuje spadki temp. do  -30 st.Plonuje obficie [sprawdziłam] i do ego wcześnie ,bo już w lipcu,zatem ma niezwykle słodkie owoce,bo letnie.I ma jeszcze jedną zaletę.Można kupić jedną i samemu rozmnożyć bowiem udaje się to zrobić też amatorom .Z sadzonek.
To  może jeszcze  taka odmiana.Identyczna jak poprzednia,z tym,że rośnie raczej silnie.Pozostałe cechy bez zmian,nawet termin owocowania to:SPARTAN.
BLUECROP.Wzrost ma silny,pędy proste wzniesione.Owocuje w gronach.Same jagody  duże.Jest to odmiana bardzo plenna,ale o późnej porze dojrzewania,bo w połowie sierpnia.I nie ma co szukać więcej.Wybrałam te  ...........moim zdaniem..........najlepsze.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz