sobota, 29 października 2016

"Nie można wiatrowi nakazać ,aby nie wiał,ale można budować wiatraki."holenderskie
I - oto,prawidłowe myślenie.A dziś wieje dość intensywnie,ale nie mam gdzie wybudować wiatraków.Czasem taki wiatr z naszej działki wywieje opadłe liście do sąsiada ,a czasem jest odwrotnie.Przez wiele lat mój ,znany już Państwu ,sąsiad Stefan,grabił i grabił liście swojego sąsiada z drugiej strony tj.zachodniej,bo też najczęściej ,od tej właśnie strony wieją jesienią wiatry.Ale pewnej jesieni poirytowany bardzo zbudował z patyków i folii parawan.Bo, ten Ciućmok  ,jak go nazywał  rzadko jesienią odwiedzał działkę.Aż, tu któregoś dnia zawołał oburzony ........."ktoś mi ukradł moją zaporę ".I już padło podejrzenie,że ................ale w jednym miejscu odsłoniła się jego zapora.Po prostu wiatr ją położył ,a liście przykryły.Co było potem nie napiszę bo padały dość niecenzuralne słowa.Po  jesiennej kawie i papierosku,nieco mu przeszło,ale doszedł do wniosku ,po mojej perswazji,że  nie warto się odgradzać ,bo to jest więcej pracy jak zgrabienie liści.

Może zatem nie irytować się i pogodzić z tym,że wiatr  ,podobnie jak deszcz, śnieg  itp , jest zjawiskiem atmosferycznym.Wewnętrzne pogodzenie z sobą podnosi bowiem poziom ENDORFINY,  zwany hormonem szczęścia.Najbardziej wzrasta w momencie jak wybaczamy komuś wyrządzoną krzywdę.Niejednokrotnie nie zdajemy sobie z tego sprawy,że właśnie poprawił się nam  humor  i nie wiemy czemu..............a to właśnie temu,że odrzuciliśmy od siebie  złość ,zawiść i chęć zemsty.Najlepszym lekarstwem jest powiedzieć tak : "dobrze,że to  mnie wyrządzono krzywdę ,a nie ja wyrządziłam,bo to on,czy ona będą mieli jak nie teraz ,to za jakiś czas wyrzuty sumienia".Popróbujcie  tej metody a przekonacie się jak wzrośnie Wam hormon szczęścia.Napisałam to  na okoliczność ewentualnych spotkań przy rodzinnych grobach,osób z którymi jesteśmy poróżnieni.To my pierwsi odezwijmy się i wyciągnijmy do nich rękę na zgodę.Nie musimy się od razu kochać ,ale wyrzućmy to zło ,które było  ,wykasujmy.To nie jest łatwe ,ale skoro właśnie nam ma pomóc ,spróbować warto.
   

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz