sobota, 25 listopada 2017

A na surowo ,Uwaga ! - utrzymuje się taki trend ,by jej nie ucierać na tarce ,tylko rozdrabniać strugaczką do  obierania warzyw.Uzyskuje się wiórki ,a ja powiedziałabym wióry ,bo dość długie.Taka marchew z poszatkowaną kapustą białą ,lub pekińską.lub kiszoną i ładniej wygląda i nie jest tak" zmaltretowana " jak utarta na tarce.Aż przemawia do człowieka "jestem ,ja tu jestem,dobrze mnie widać ? ".
Marchew jest takim warzywem ,że komponuje się  z każdymi innymi warzywami  i owocami.Dla smakoszy konkretnego ,zdecydowanego w smaku jedzenia proponuje połączyć ją z chrzanem : 4 spore marchewki w wiórkach i 1 łyżka lub 2  tartego chrzanu i 1 łyżka cukru i szczypta soli i 4 łyżki  [ lub więcej  ] oleju.Do smażonej   lub gotowanej ryby nie ma  nic lepszego.
Natomiast dla dzieci i dla osób lubiących smaki łagodne proponuję do marchewki dodać  rodzynki ,pokrojone w paseczki suszone morela i dla złamania tej słodyczy 1 łyżkę  lub  2 posiekanych orzeszków ziemnych,solonych ,no i oczywiście olej lub oliwa.Olej lub oliwa winny zawsze w surówkach występować by lepiej przyswoiły się niektóre witaminy.

A teraz ........................Może Państwu to też będzie smakowało ?
2 marchewki w wiórkach ,5 dkg ,tartego ostrego w smaku sera,2 łyżki majonezu.Całość wymieszać .Podawać do różnych mięs na zimno i wędlin ,lub po prostu położyć na kanapkę z czymkolwiek ,a nawet może to być tylko chleb razowy z masłem i na wierzch właśnie ta sałatka.

 No ! - nie wiem czy to już wszystko o marchwi ? Z pewnością nie.Jeszcze tylko to : 1 szklanka soku z marchwi wypijana  dziennie po dwu tygodniach zmieni kolor skóry,
I jeszcze to :
W czasie okupacji o której już wspominałam [chyba wczoraj ] chleba nie było,a już herbata to coś  absolutnie nie  osiągalnego.W związku z tym suszono tartą marchew i zalewano ją wrzątkiem,Uzyskiwało się coś ,tylko kolorem przypominające herbatę,Piłam to  ponad 5 lat i nikt mnie nie wtajemniczył w to,że jest inna - prawdziwa,Jakież było moje zdziwienie  gdy   to stwierdziłam,ale do dziś nie lubię żadnej herbaty,Przypomina mi tę marchwianą .

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz