czwartek, 29 listopada 2018

Lecznicza surówka z porów ,to :
Pokrojone dwa pory [tylko część biała ],należy lekko posolić,dodać garść jakichkolwiek kiełków ,lub garść pokrojonego selera naciowego,do tego  1 łyżkę ziaren słonecznika lub dyni i 1 łyżkę suszonych lub kandyzowanych jagód żurawiny,1 łyżkę tartego chrzanu 5 łyżek śmietany 1 łyżkę cukru i  ewentualnie nieco soli.
Poza tym,że ma ona podwójne właściwości lecznicze z powodu dodania żurawiny ,to jeszcze jest  wyśmienita w smaku.Żurawina ma zdolności pozbawiania przewodów moczowych  przyklejonych do nich bakterii.

I tak to, wracając z działki planowałam ,którą surówkę wykonać ,a to zależało od tego czy byłam  bardzo zmęczona,czy nie,Jak byłam bardzo zmęczona,to moja surówka składała się tylko  z  2 pokrojonych porów, 5  pokrojonych w kostkę ogórków konserwowych ,5 łyżek oleju , 2 łyżek miodu i odrobiny soli.Czasem też dodawałam do  niej  jakiegoś sosu ostrego: np. Chili lub Tabasco,by była wyraźniejsza w smaku,co sugerują już na wstępie konserwowe ogórki.

I - czy nie jest to prawdą,że pory są doskonałym warzywem na surówkę  ,bo dobrze  się łączą ,dobrze komponują z innymi warzywami.
I to tyle na dziś....................wracam na działkę ,bo tam jest jeszcze  jest co robić,ale o tym już nie dziś.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz