niedziela, 23 listopada 2014

LUBICIE GOTOWCE???????? -JA TAK Są bardzo przydatne dla zapracowanych.Gotowiec to coś co wyjmuje się z lodówki i smaruje kanapki i........marsz do szkoły ,lub do pracy z kanapkami szybko wykonanymi.W środek można włożyć sałatę luk kawałek papryki .A gotowiec to np:trzy rozdrobnione jaja na twardo jeden filet śledzia korzennego drobno pokrojony i szczypior ,łyżka ciepłego masła,..........no,może  dwie. i to wszystko wymieszane by stanowiło pastę i fruuuuuuuuuuu do lodówki ,na dziś i na jutro, i na pojutrze.........i następny gotowiec [uwielbiany przez młodzież]  to około 3o dkg żółtego ostrego,tartego sera ,garść pomidorów suszonych drobno pokrojonych i tyle majonezu by stanowiło to konsystencję pasty i znowu  fruuuuu do lodówki I jeszcze trzeci  gotowiec ekonomiczny [ nic sie nie ma prawa zmarnować ].Najprzeróżniejsze  resztki wędlin i resztki pieczeni i nawet kotletów i też kotletów mielonych,co to sie przejadły i nieco słoniny,należy zmielić w maszynce i na wolnym ogniu przyrumienić aż powstanie coś podobnego do smalcu ,a jednak nie smalec.NO TO SMACZNEGO U mnie zawsze jest jakiś gotowiec na okoliczność zbłąkanego wędrowca lub niespodziewanych gości.Wolałabym wędrowca ,no ale cóż ..............

1 komentarz:

  1. Jestem pod urokiem tego, co przeczytałem. Zauroczył mnie ogrom refleksji i wiedzy, umiejętność podglądania, zapamiętywania i prezentacji tego wszystkiego niezwykle pięknym, bogatym językiem polskim!
    Dziękuję za to wszystko...
    Serdecznie pozdrawiam i cudownych świąt z pewnym wyprzedzeniem życzę.

    OdpowiedzUsuń