niedziela, 5 lipca 2015

A na działkach być może niektóre sałaty....................-  no szczególnie te w szklarni.Bowiem zamiast wiązać główki wyrastają w pęd kwiatowy.Tak niestety się dzieje gdy występuje wysoka  temperaturaI to co teraz napiszę,może zdziwić Państwa.Zostawmy te  sałaty ,a nawet podlewajmy,niech tak dorosną do momentu pojawienia się pąków kwiatowych w szczycie pędu,ale nie dłużej.Wówczas go wycinamy i po obraniu ze skórki rozdrabniamy i sporządzamy przepyszną ,bardzo delikatną surówkę ,dodając do niej tylko śmietanę sól cukier  i chrzan.Albo można po obraniu ze skórki  [  bo łykowata ] dołożyć do ogórków ,które  właśnie mają być kiszone na małosolne.To jest pyszne i delikatniejsze od ogórka,a do tego zdrowe bo  bogate w innulinę  [nie mylić z insuliną]Innulina to prebiotyk,zawarty w warzywach korzeniowych w cebuli w czosnku i wielu wielu innych,ale najwięcej jej jest w tzw. głąbach ,które moja sąsiadka przynosiła zawsze mnie jak kroiła kapustę ,luk obierała z listków sałatę.A mówiła  tak "przyniosłam ci kaczana",bo tak zwano głąby na kresach,skąd pochodziła.Było to jednak kiedyś do momentu jak w mojej poradni osiedlowej zaproponowano badanie na osteoporozę.I choć jesteśmy w podobnym wieku, ja jej nie miałam co lekarza na tyle zdziwiło,że spojrzał w moje dokumenty,czy nie pomylił daty urodzenia?Bo jak to, starsza pani a osteoporozy nie ma?W tym miejscu westchnęłam i stwierdziłam,że nareszcie działka  coś [ poza pracą ]  mi dała,czemu lekarz nie zaprzeczył.Ale,ale potem okazało się ,że to nie wszystko,bowiem innulina poprawia wchłanianie wapnia  z przewodu pokarmowego i kieruje to wapno do kości.Od tej pory sąsiadka swoje kaczany zjada sama.I nnulina także powoduje wzrost korzystnej dla organizmu mikroflory,obniża cholesterol i wiele wiele dobrego daje, organizmowi ludzkiemu,  a szczególnie  osobom chorym na cukrzycę.Mogłabym o tym pisać i pisać,ale jeszcze chciałabym poradzić coś co wiąże się z uzyskaniem pędów kwiatowych w sałacie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz