środa, 8 lipca 2015

A na działkach  plonowanie krzewów jagodowych w pełni.I wiecie co?Tak jak jestem w stanie zrozumieć działkowców  rezygnujących  z uprawy drzew owocowych,tak nie jestem w stanie zrozumieć tych ,którzy rezygnują z  uprawy krzewów.A przecież ,uprawa ich jest zupełnie nie kłopotliwa ,a i zrywanie owoców także.Nie ma potrzeby wchodzenia na drabinę .Można zrywać je na siedząco na rybackim stołku.Lekki i  nie kłopotliwy w przestawianiu.No  -  tylko należy przestrzegać I TO KONIECZNIE sposobów agrouprawy.Krzewy  [ myślę tu o popularnych formach krzaczastych,nie szczepionych na pniu ]  ,czy to agrestu,czy porzeczek,a szczególnie czarnej porzeczki winny  być COROCZNIE,TAK,TAK,COROCZNIE PRZEŚWIETLANE.Prześwietlane intensywnie.I tak np.jeżeli dziś porzeczka czarna ma 10 pędów,a z tego pięć starszych jak 3 letnie,to trzymajcie mnie kto może bo zaraz zrobię z nią porządek.Tak to mniej więcej wyglądało u mojego sąsiada Stefana,ale dawno,dawno temu.O jakże "serce musiało go boleć" jak prześwietliłam jego pierwszy krzew.ZOSTAWIŁAM TYLKO PIĘĆ PEDÓW.Tak ,tylko pięć.Trzeba było jednak czasu, ,by to zrozumiał.Już w następnym sezonie,zebrał z tych  pięciu przepiękne,dorodne,grube owoce.Piszę o tym ponieważ niedawno miałam okazję zobaczyć zbiory z krzaków czarnej porzeczki,bardzo dawno nie prześwietlanej.Toż to były "pypcie" nie porzeczki.Tak kiedyś mówiono na zdrobniale owoce.A do tego były mało soczyste i "drewniane".Zatem Kochani Moi Czytelnicy,jeżeli ma cieszyć  oko  plon ,krzewy jagodowe należy intensywnie prześwietlać,corocznie,o tej porze i proszę zapamiętać jeszcze taką oczywista prawdę o tych roślinach:PRZEŚWIETLANIE ICH ,TO ODMŁADZANIE.Młode krzaki rodzą duże owoce.Poszczególne jagody winny przypominać jagody niedojrzałej winorośli.Takie właśnie leżą u mnie w kuchni i czekają na przetworzenie.Ale przed tym zrobię sobie koktajl wzmacniający,bym miała siłę je przerobić na pyszną galaretkę bezpestkową.A robi się ją tak jak malinową,i jak każdą jagodową,o czym pisałam we wcześniejszych postach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz