poniedziałek, 4 lipca 2016

CD.JAK TO ONEGDAJ BYWAŁO ?
Z powodu dorosłości dostawałam np. ciasto "do ukręcenia".To - do ukręcenia może teraz być niezrozumiałe ,bo teraz nic się nie kręci.Teraz  wykonują te prace najprzeróżniejsze miksery .Wtedy dostawałam makutrę [ miska kamienna z rowkami wewnątrz] i w niej składniki które należało właśnie "ukręcić".Do dziś mam tę makutrę i jak mi wystarcza czasu to przygotowuję ciasto  wg. tego ;przepisu.Moja babka już go znała ,a potem mam ,a potem ja.I muszę przyznać,że jest to, jednak inne  ciasto,ale staram się wykonać je tak jak przed laty,jak przed wiekami.Aby czas sobie umilić szłam z makutrą na próg domu,na podwórko.Tam jakoś łatwiej trzymało się makutrę między nogami.Dziś robię to w podobnej pozycji,ale już nie na progu, tylko  w domu siedząc na niskim stołeczku,  który w tamtych czasach zwany był ryczką.

A oto przepis na to ciasto.:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz