niedziela, 10 lipca 2016

Tak,tak - wiem,że najłatwiej pisać,mówić i czytać o szkodniku wtedy gdy on jest,gdy widać jak wygląda,lub jak wyglądają szkody przez niego poczynione.Pisałam tej wiosny wiele o szkodnikach iglaków,ale właśnie teraz można stwierdzić obecność  OCHOJNIKA.Spotykany jest niestety coraz częściej i wyrządza coraz większe szkody .Niestety w ogrodach przydomowych i na działkach,szczególnie.MSZYCA ta jest dość trudna do zwalczenia,ponieważ od wiosny do jesieni ustawicznie zmienia żywiciela i wybiera ,i wybiera,a może ten iglak,?a może ten?,bo bardzo lubi migrować,zmieniać swoje domy co nie tylko mszycą się zdarza.Ma jednak takie swoje ulubione  to:ŚWIERK I MODRZEW.
Część  życia spędza  wewnątrz  zbudowanych przez siebie szyszkowatych wyrośli.Pisałam o nich, tych wyroślach w maju i podałam adres,gdzie można je zobaczyć .Jest to ul .Bydgoska  nr 40, w Łodzi.Tam przy drugiej klatce schodowej rośnie taki właśnie "biedny iglak".Wracając jednak do meritum ,to jak wspomniałam we  wstępie z powodu tego,że tak ustawicznie zmieniają swoje miejsce pobytu  i ,że od preparatów chemicznych chroni je woskowy nalot ,są trudne do zwalczenia,co nie oznacza,że niemożliwe.Jeżeli chodzi o preparat,to polecałabym Promolan EC,lub jakiś podobny do tego.Jednak oprysk najskuteczniejszy jest wówczas gdy wykona się go wiosną.I tu można posłużyć się [ nie tylko tu z resztą} ROŚLINĄ WSKAŹNIKOWĄ.Roślina wskaźnikowa  ,swoim kwitnieniem informuje nas,że ...................."uważaj - bo jak ja kwitnę,to masz opryskać iglaki.A - które to rośliny nas informują o tym...............bo kwitną i to,jest czas oprysku iglaków?
Jest to :DEREŃ ŻÓŁTY  I FORSYCJA [tez żółta, bo innej nie ma].
Należy także unikać sadzenia świerków i modrzewi w bezpośrednim sąsiedztwie.
Koniecznie,zawsze,a w maju szczególnie,należy wycinać szyszkowate wyrośla na pędach świerka zawierające wewnątrz larwy OCHOJNIKÓW.
Pozwoliłam sobie na tak dokładny opis  szkodnika ,gdyż na porannym spacerze z psem byłam zapytana .........................."co też to może być"?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz