piątek, 2 października 2015

Zanim przejdę do opisu odmian krzewów jagodowych podpowiem co teraz robić ,a czego nie robić ,na działce?Jeszcze nie przekopujemy jej,jeszcze nie.Spytacie być może dla czego?Otóż dla tego że jeszcze może być ciepło,że może być na tyle ciepło, iż przekopana gleba porośnie,zdąży do mrozów porosnąć chwastami .Ale,możemy już naszykować sobie to co zakopywać będziemy.Możemy np. pryzmę kompostową przenieść na miejsce kopania,a przy okazji,ją "przerzucić" co jest oczywiste jak będzie przenoszona.No to kiedy kopać? być może ktoś spyta.Ustalono bardzo dawno temu,że powinny to być ostatnie dni października,ale,ale,to było wtedy jak jeszcze panowały w Polsce kontynentalne,ostre,wczesne mroźne zimy.Tu przypomina mi się jak kiedyś mój sąsiad  [nie Stefan],nie zdążył w stosownym czasie przekopać kwatery warzywniczej  i robił to wtedy gdy już wcześnie zapadał zmrok.Aby sobie pomóc przestawiał z miejsca na miejsce lampę stojącą co wyglądało ciekawie.Bez lampy nic by ie zrobił bo było już zupełnie ciemno .A sąsiad Stefan?.............on zawsze wszystko zdążył na czas,czego mu szczerze zazdrościłam,ale ja pracowałam  ,a on był emerytem................wówczas.Ale ja chyba kiedyś o tym pisałam.Może jednak wspomnieć warto, by podpowiedzieć jak kopać gdy ciemno na dworze.

Czego jeszcze nie robimy na działce?..............Z pewnością nie prześwietlamy żadnych drzew,z wyjątkiem usuwania wilków.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz