niedziela, 26 czerwca 2016

MĄCZLIK SZKLARNIOWY.
Za moich czasów  [jak często mawiała też, moja mama ] ,zatem wtedy gdy poznawałam choroby i szkodniki roślin  było powszechnie wiadomo,że ta biała muszka jest typowym szkodnikiem upraw szklarniowych i w tunelach foliowych,które wtedy zaczynały "być modne".Ten śnieżno biały pluskwiak zasiedla różne rośliny pod osłonami.Jest mu to zupełnie obojętne,czy są to dyniowate,czy psiankowate,czy jeszcze inne.I także może pojawić się na roślinach doniczkowych balkonowych ,czy na tarasach w donicach i skrzynkach.Pamiętam jak onegdaj ,my z sąsiadem Stefanem stwierdziliśmy ich obecność.Stało się to nagle w jakąś podobnie jak dziś upalną niedzielę.Sąsiadki z mojej prawej strony jeszcze nie było.Zawsze przychodziła później.Gdy przyszła i usłyszała naszą dyskusje na temat tego szkodnika rzekła :"Wy zawsze coś wymyślicie ,wy lubicie kłopoty."U mnie nie ma żadnej, ani białej, ani innego koloru muszki."  Sąsiad  - już bardziej zorientowany w sprawie,pofatygował się do jej szklarni i poruszył jedną rośliną pomidora.Zabieliło się powietrze od mączlika ,a on śmiał się i śmiał ,aż pomyślałam......................"nic ,tylko zaszkodziła mu ta  wysoka temperatura w szklarni.A po co o tym piszę? Piszę po to by uświadomić wszystkim,że ten przebiegły szkodnik udaje,że go  nie ma,dopóty,dopóki nie poruszy się rośliną ....................teraz także rosnącą  na zewnątrz,na zagonku  i moje nauki częściowo są już nie aktualne.Np .bardzo lubi mączlik zasiedlać fasolę ,a szczególnie tyczkową.Zatem  - Drodzy moi Czytelnicy  sprawdźcie ,:pomidory ,tyczki itp,czy coś nie unosi się w powietrze,białego koloru,bo to jest  połowa kłopotu.Druga połowa nie fruwa.Ona wysysa soki z rośliny  i jest to stadium larwalne muszki,nie fruwające .Ot - i nowy kłopot - być może?I co z tym zrobić ?...................

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz