poniedziałek, 5 września 2016

Woda potrzebna jest wszystkim warzywom poplonowym,a szczególnie liściowym do których zalicza się sałatę i szpinak.Należy bowiem brać to pod uwagę,ze względu na  krótki okres wegetacji ich wzrost musi zmieścić się w określonej liczbie dni.Do tego by szybko rosnąć potrzebują wody.Mój sąsiad Stefan usiłował mi udowodnić ,że to  nie jest prawdą.Mówił ........"popatrz ,moja sałata i twoja sałata są takie same jak chodzi o wielkość,a ty podlewasz a ja  nie."A ,że najlepiej doświadczyć samemu własne błędy ,nie namawiałam go do podlewania,aż tu któregoś dnia u Stefcia sałata "pokazała " pędy kwiatowe ,zatem co ? Zatem główek nie będzie.Moja w tym czasie już je  wiązała .Nie komentowałam tego co znacznie go bolało i któregoś dnia sam powiedział ..........."no dobrze,dobrze, miałaś rację ".Zawsze przychodziło mu to z trudem ,ale potem się rozchmurzył i już było wszystko OK za wyjątkiem sałaty.Dodałam zatem, by już całkowicie rozluźnić atmosferę ............"to teraz podlewaj szpinak bo zachowa się podobnie ".Tak jest szefowa " powiedział ,ale cichutko .
To tyle, na temat  zapotrzebowania na wodę i jakie rośliny jej najbardziej teraz muszą dostać.A czy są takie które jej nie potrzebują. ? Nie - jeszcze nie,ale niebawem tak.A będzie to wtedy gdy spadną z wielu drzew, krzewów i roślin ozdobnych liście.

A czy pamiętacie Drodzy moi Czytelnicy,że miedzy połową września a połową października  sadzi się cebulę różnych roślin  ozdobnych,kwiatowych i że należy wcześniej przygotować miejsce  pod te nasadzenia?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz