sobota, 26 listopada 2016

W dzisiejszych  przysłowiach  wracam do rzeczywistości ,zatem :
"Gdy się woda ścina i u gęsi pierś biała,będzie zima stała ".polskie.
Woda przeważnie o tej porze się ścina ,a u gęsi pierś  jest biała ,bo jaka miałaby być ? Zatem by wywróżyć pogodę ,nie wiele wiedzy tajemnej jest potrzebne.
Jeżeli ,zaś chodzi o gęś to ja mam przykre na ten temat  doświadczenie .Pewnego razu spędzałam  Święta  Bożego Narodzenia u swoich teściów.W pierwszy dzień świat na obiad była pieczona,rumiana,pyszna  gęś.
.Smakowała wyśmienicie ,ale......................... jak potem dostałam pragnienia to piłam i piłam i piłam,aż mój teść zażartował ,bym pojadła herbaty na sucho i popijała wodą z czajnika.I wyobraźcie sobie,że do końca świąt prawie nic nie jadłam .Cały czas czułam sytość.Dopiero jak przyjechałam do domu poczułam głód .Sprawdziłam w swoich zapiskach :.................no tak mięso gęsie jest ciężkostrawne i leży w żołądku dwie doby.O ! - od tej pory wszystkie gęsi maja zapewniony żywot,aż do naturalnej śmierci..............oczywiście jak chodzi o mnie.
Po tym fakcie krążyła wiadomość w rodzinie,że po prostu za dużo jej zjadłam.ale ,póki co ,sprawdzać tego nie będę.
I jeszcze drugie przysłowie ,adekwatne do zbliżającej się pory roku:
"Gdy  zima mocno rzeki lodem ścina,wiele ciężarnych ma w tym roku syna."polskie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz