poniedziałek, 17 lipca 2017

OGÓRKI PO UKRAIŃSKU.
============================
Półtora kg.ogórków niedużych,jędrnych,poszatkować w plasterki.Posolić [1 łyżeczka soli ] wymieszać o odstawić na 1 godzinę .Po tym czasie dodać 2 łyżki miodu.Najlepszy jest gryczany bo bardzo pachnący i 5 łyżek octu balsamicznego i o tej porze 1 łyżeczkę ostrej papryki w proszku .W sierpniu już będzie papryka ostra świeża ,to dodać jej pół dużego ,lub  1 mały strączek drobniusienieńko  posiekany.Odstawić na 2,3 dni.Po tym czasie już  są smaczne tak przyrządzone ogórki.W prawdzie moja ciotka nie dodawała octu balsamicznego ,tylko owocowy,który sama robiła.Ja jednak jestem wygodna i nie robię octu owocowego,bo dla  mnie żaden nie jest tak smaczny i tak pachnący jak balsamiczny.
Jak mówi pewna osoba :" to jest mniamniusie.
A ja ? Ja zrobię  z tego sałatkę na zimę pasteryzowaną i chyba dodam jeszcze nieco czosnku,ale poczekam na ostrą paprykę świeżą.
A jeżeli chodzi o ocet owocowy domowej roboty,to nie ma  nic łatwiejszego w wykonaniu.:::::::::::::

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz