wtorek, 30 grudnia 2014

Przeważnie po dniach świątecznych dniach leniuchowania jest wielu osobom [mnie też] smutno.Zatem aby poprawić sobie i być może jeszcze komuś nastrój uświadomię  jak to kiedyś Polska była w pogardzie ,jak się z nami nie liczono,a teraz jesteśmy równorzędnym partnerem "tych wielkich" choć ciągle walka trwa Tak jakoś bez echa przeszła rocznica powstania Wielkopolskiego...................zwycięskiego zresztą.W tamtych czasach gdy kształtowała się POLSKA,było wielu jej przeciwników,później zresztą też.Czy wiecie co w czasie obrad w Wersalu powiedział o nas ówczesny premier Anglii."przyznać Polsce Śląsk,to tak jak dać małpie złoty zegarek"I tak tworzono granice naszego Kraju po I szej wojnie .Wszystko musieliśmy wywalczyć ,bo też Traktat Wersalski to utworzony w tamtych latach "kaleki twór" a jego postanowienia nie były respektowane........i już nie będę wspominać Hitlera jak pierwsze co zlekceważył to zakaz tworzenia  armii niemieckiej.Zezwolenie to jeden tysiąc żołnierzy  ...........ha.........ha........ha.A potem już po rozpoczęciu działań II wojny będący w Polsce ..........przepiękny,bardzo przystojny o regularnych rysach wysoko urodzony Von Sztaufenberg .............powiedział o nas",toż to naród niewolników,tylko do tego się nadaje".I jak nie udał mu się zamach [42] na Hitlera,pomyślałam "to i tak by  nic nie zmieniło" A potem,potem ,powoli ale jednak zaczęliśmy się liczyć ,ale  kosztem naszych obywateli,walczących z totalizmem Hitlerowskim ,wszędzie gdzie się dało i jakże już inny  był stosunek premiera Churchilla do Polaków.Darzę go ogromną sympatią i wiem że,chyba, nie jego wina że znaleźliśmy się za  "żelazną kurtyną"Pod koniec swojego życia płacił dużą cenę za intensywne i wyczerpujące działania.Chorował przecież na depresję i w chwilach gdy dopadała go,mówił" znów przyczołgał się do mnie ten czarny pies"Oj Anglicy,Anglicy któż inny by Was tak wspierał jak On w czasie niemieckich  nalotów.No.........to poprawiłam sobie humor............. mam świadomość ,nikt nie ma powodu ani mnie,ani mojej Ojczyzny wyśmiewać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz