czwartek, 12 listopada 2015

W ramach ostatnich prac na działce,moje porady:Kto tego jeszcze nie uczynił ,może już przekopać glebę w tych miejscach w których w przyszłym sezonie będą uprawiane warzywa.................TYLKO  KOCHANI ! ......PRZYPADKIEM NIE PRZEKOPUJCIE POD DRZEWAMI.O jakże byłoby mi przykro gdyby tak się działo,bo to oznaczałoby,że wszystkie moje wyjaśnienia jak to teraz drzewa budują korzenie włośnikowe,te wszystkie wyjaśnienia okazałyby się niepotrzebną pracą ,bo kopiąc tam niszczymy  całą pracę drzewa.Kiedyś ,o dość dawno temu mój sąsiad z naprzeciwka  właśnie zamierzał tak się zachować,to jest przekopywać pod drzewami.Na zwróconą mu uwagę odparł.................."a co mam zrobić z tymi chwastami co pod drzewami urosły?"....................ale tu z odsieczą przyszedł mi sąsiad Stefan i to on dał odpowiedź ................." a powyrywaj ty ciućmo ,powyrywaj".Do dziś nie wiem co to znaczy ciućma ale póki co "trafiło "do tamtego ,trafiło.No właśnie ,to co z tymi chwastami pod drzewami?W ogóle nie powinno ich być.Jest przecież taki prosty sposób,by pod młodymi jeszcze drzewami,to jest takimi,które nie ukończyły pięciu lat wyściółkować glebę  w promieniu np 1 metra ,licząc od pnia chociażby.Najlepiej wyściólkować  korą ograniczając to koło z wysypaną korą jakimś materiałem np.plastikowymi lub drewnianymi ogranicznikami.Nie zawsze jest to możliwe by były to kamienie,ale one najładniej wyglądają.A jak drzewa ukończą  pięć lat ,co zawsze łączy się z wejściem ich w obfite już plonowanie,można posiać trawę.I to jest najprostszy sposób prowadzenia ale.....................JUŻ STARSZEGO SADU.Starsze drzewa poradzą sobie w walce o składniki pokarmowe i wodę z trawą,młodsze jeszcze nie.

No to z częścią działki się uporaliśmy.
Jutro cd,a dziś tylko taki,niewinny ..............."Dziadku",pyta wnuczek,to tę rękę straciłeś w czasie wojny"?Tak.'...........odpowiada dziadek.........."..jak próbowano mnie zaciągnąć do wojska".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz